top of page
Search

Uborkaszezon: hogyan használd ki okosan a nyári/szezonális lassulást a vállalkozásodban?

  • Pócza-Székely Zsuzsanna
  • Jul 11
  • 4 min read

Minden vállalkozónak vannak olyan időszakai, amikor felpörög az élet, és alig győzzük a feladatokat. Aztán eljön a nyár, és vele együtt a sokak által rettegett "uborkaszezon". Az e-mailek ritkábban érkeznek, a telefonok halkabban csörögnek, és az érdeklődők is mintha eltűntek volna. Ismerős? Ne aggódj, nem vagy egyedül! Ez egy teljesen normális jelenség a legtöbb iparágban, hiszen az emberek pihennek, nyaralnak, és egy időre lelassul a világ.

Sokan hajlamosak pánikba esni, vagy épp tétlenül várni, hogy elmúljon ez az időszak. Pedig az uborkaszezon nem egy holt idő! Valójában egy óriási lehetőség arra, hogy feltöltődj, stratégiailag tervezz, és olyan dolgokkal foglalkozz, amikre a pörgős hónapokban sosem jut időd. Ne hagyd, hogy ez az időszak elmenjen melletted! Használd ki okosan, hogy feltöltődve és megújulva vágj bele a következő időszakba. Íme 5+1 tipp, hogy a nyári lassulás valódi előnnyé váljon a vállalkozásod számára:


1. Pihenj és töltsd fel a "raktáraidat"!


Ez az első és legfontosabb pont! Komolyan mondom: kapcsold ki! Egy vállalkozás vezetőjeként, különösen kisvállalkozóként hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy 0-24-ben rendelkezésre kell állnunk. Pedig ez nem igaz. Valóban megérdemled a kikapcsolódást. Kapcsold ki a telefont, hagyd a laptopot, és szánj időt a szeretteidre, a hobbidra, vagy egyszerűen csak a semmittevésre. Egy kipihent elme sokkal kreatívabb és hatékonyabb. Gondolj bele: ha te kiégsz, fáradt vagy és motiválatlan, akkor a vállalkozásod sem fog tudni működni a csúcson.

A pihenés nem luxus, hanem befektetés a jövőbe!
A pihenés nem luxus, hanem befektetés a jövőbe!

2. Időzítsd előre a kommunikációdat és a tartalmaidat!


Attól, hogy te épp a Balaton parton élvezed a napsütést, a vállalkozásod kommunikációja nem kell, hogy leálljon. Sőt! Ez a tökéletes alkalom arra, hogy előre dolgozz, és ne kelljen a nyaralás alatt is a posztokon, hírleveleken vagy blogbejegyzéseken gondolkodnod.

  • Social media: Készíts el és időzíts be előre hetekre szóló posztokat a Facebookra, Instagramra, LinkedInre. Használj olyan platformokat, mint a Meta Business Suite vagy egyéb külső időzítő eszközök.

  • Blog és hírlevél: Írj meg néhány blogbejegyzést vagy hírlevelet, amit aztán automatikusan kiküldhetsz, amikor aktuális.

  • Weboldal frissítése: Nézd át a honlapodat! Nincs valami elavult információ? Van egy új szolgáltatásod, ami még nincs fenn? Most van időd mindezt aktualizálni.

Ezzel fellélegezhetsz: a tartalmaid mennek maguktól, te pedig élvezheted a nyarat, miközben a jelenléted folyamatos marad.


3. Automatizálj, ahol csak tudsz – Legyenek okos válaszaid!


A nyár a folyamatoptimalizálás és az automatizálás ideje! Gondold át, hol tudnál időt spórolni a jövőben.

  • Automatikus e-mail válaszok: Állíts be egy "out of office" üzenetet az e-mail fiókodon. Ne csak annyit írj, hogy "Nyaralok", hanem tájékoztasd az ügyfeleidet, mikor vagy ismét elérhető, és adj meg sürgős esetekre alternatív elérhetőséget vagy kontaktot. Ez profizmust sugároz és csökkenti a feszültséget.

  • Közösségi média üzenetek: Ahogy már említettem, a Meta Business Suite-on keresztül beállíthatsz automatikus üdvözlőüzeneteket, gyakran ismételt kérdésekre sablonválaszokat a Facebook Messengerre és az összekapcsolt Instagram profilodra érkező üzenetekre. Ez megkönnyíti a kommunikációt, miközben te épp kikapcsolódsz.

  • Időpontfoglaló rendszerek: Ha még nincs de a vállalkozásod igényli, érdemes bevezetni egy online időpontfoglaló rendszert. Ezzel elkerülheted az oda-vissza levelezést az időpontok egyeztetésével.

Ezek az apró lépések rengeteg időt és energiát spórolhatnak neked hosszútávon.


4. Tervezd meg a jövőt, fókuszban az őszi-téli vagy a következő szezonnal!


Amikor kipihented magad, és tiszta fejjel gondolkodsz, használd az extra időt stratégiai tervezésre. A nyár a visszatekintés és az előretekintés tökéletes időszaka.

  • Célkitűzés: Hogyan állsz az éves terveiddel? Mik a jövő évi céljaid? Hová szeretnél eljutni a vállalkozásoddal?

  • Új szolgáltatások/termékek: Van olyan ötleted, amit már régóta dédelgetsz? Milyen új szolgáltatásokat vagy termékeket vezetnél be? Tervezd meg a bevezetési stratégiát!

  • Folyamatoptimalizálás: Nézd át a belső folyamataidat. Hol vannak szűk keresztmetszetek? Hogyan optimalizálhatnád a munkafolyamatokat, hogy hatékonyabb legyél? Szükséged van-e bármilyen külsős támogatásra (könyvelő, esetleg egy virtuális asszisztens?

  • Marketing stratégia: Mit és hogyan fogsz kommunikálni? Milyen kampányokat indítanál? Milyen üzenetekkel éred el a célközönségedet?

Ilyenkor van lehetőséged a vállalkozásod nagyobb léptékű kérdésein gondolkodni, anélkül, hogy a sürgős napi feladatok lekötnének.

Vess egy pillantást az év eddigi eredményeire, és gondold át, hogyan használnád ki a hátralévő hónapokat!
Vess egy pillantást az év eddigi eredményeire, és gondold át, hogyan használnád ki a hátralévő hónapokat!

5. Képezd magad és mélyülj el a tudásban!


A nyár tökéletes alkalom a szakmai fejlődésre.

  • Vedd elő a "halasztottakat": Emlékszel arra az online webinárra, amire befizettél, de sosem jutottál el odáig, hogy végignézd? Vagy arra a kurzusra, amit már rég megvettél? Most itt az alkalom! Kezdj bele, vagy ismételd át, ha szükséges, mert lehet, hogy a legutóbbi alkalommal a nagy kapkodásban átsiklottál egy számodra fontos információ felett.

  • Podcast maraton: Hallgass szakmai podcast epizódokat, amik inspirálnak vagy új nézőpontokat adnak. Akár tematikusan is nekiállhatsz egy sorozatnak.

  • Könyvek és cikkek: Olvass el azokat a szakmai könyveket vagy cikkeket, amikre a pörgős hónapokban nem volt időd.

  • Kísérletezés: Ismerj meg egy új szoftvert, próbálj ki egy új marketing eszközt, vagy mélyedj el egy olyan témában, ami eddig csak érdekelt. A legtöbb alkalmazásnak van 1-2 hetes ingyenes próbaverziója, használd ki és fedezd fel a különböző speciális funkciókat is! Csinálj olyat, amire a "főszezonban" nincs időd, de ami szakmailag előre visz, és a vállalkozásod hasznára válik! A befektetett tudás garantáltan megtérül!

    Ha már meguntad a spotify playlistedet, hallgass inkább a vállalkozásod számára hasznos tartalmakat.
    Ha már meguntad a spotify playlistedet, hallgass inkább a vállalkozásod számára hasznos tartalmakat.

+1. Építs kapcsolatokat és hálózz!


Bár a legtöbben pihennek, a nyár remek alkalom lehet lazább, kötetlenebb networkingre. Online vagy akár személyesen, egy kávé mellett is felveheted a kapcsolatot régi ügyfelekkel, partnerekkel, vagy olyanokkal, akikkel szívesen dolgoznál együtt a jövőben. Nincs rajtad a nyomás, hogy azonnal üzletet köss, így a beszélgetések sokkal hitelesebbek és értékesebbek lehetnek.

Az uborkaszezon tehát nem egy veszteséges időszak, hanem egy stratégiai lehetőség a megújulásra, a fejlődésre és a növekedésre. Használd ki okosan!


Neked milyen bevált módszereid vannak a nyári lassulásra? Oszd meg veem kommentben, vagy vedd fel velem a kapcsolatot, ha segítségre van szükséged az adminisztrációban vagy a folyamatoptimalizálásban!

 
 
 

Comments


bottom of page