Használatra kész e-mail sablonok kisvállalkozóknak – időspóroló megoldások egy virtuális asszisztenstől
- Pócza-Székely Zsuzsanna
- Nov 27
- 3 min read
Ismerős az az érzés, amikor reggel 30-40 új bejövő e-mail fogad, és legalább a fele olyan, amihez hasonlót már többször megválaszoltál korábban?
Megrendelés-visszaigazolás. Árajánlat. Időpont egyeztetés. Udvarias emlékeztető. Panaszkezelés. Automatikus távollét üzenet…
Mégis újra és újra ott ülsz fölötte, keresgéled, másolgatod, szerkesztgeted – "ezt most gyorsan megírom", aztán eltelik vele 10-15 perc. Újra és újra.

A kérdés az: miért nem használsz előre elkészített e-mail sablonokat? Olyanokat, amiket egyszer jól megfogalmazol, és onnantól csak másolod, kiegészíted, személyre szabod – és már küldöd is.
Ez a cikk pontosan ebben segít neked. Virtuális asszisztensként összegyűjtöttem 7 gyakori üzleti e-mail típust, ami a legtöbb kisvállalkozónál rendszeresen előfordul – és mindegyikhez írtam egy udvarias, mégis közvetlen hangvételű sablont, amit azonnal használhatsz.
Ezekkel a sablonokkal:
időt spórolsz,
profin kommunikálsz az ügyfeleiddel,
nem veszel el a részletekben és így könnyebben fókuszálhatsz a valódi munkádra.

Íme a 7 leggyakoribb e-mail sablon kisvállalkozóknak:
1. Megrendelés visszaigazolása
Mikor használd? Amikor egy ügyfél megrendeli a szolgáltatásodat vagy egy terméket tőled. Ez egy automatikus vagy manuális válasz, ami megerősíti a rendelést és tájékoztatja az ügyfelet a következő lépésekről.
E-mail sablon:
Tárgy: Rendelés visszaigazolás
Kedves [Név]!
Köszönöm, hogy engem/minket választottál és megrendelted [termék/szolgáltatás neve] szolgáltatásomat/termékemet!
A rendelésed adatai:
– Rendelés azonosító
– Termék/szolgáltatás: [konkrét megnevezés]
– Összeg: [ár]
– Fizetés módja: [banki átutalás / online fizetés]
A következő lépések:[pl. Termék esetében: „A csomagod 2 munkanapon feldolgozásra és feladásra kerül.”Ha szolgáltatás: „Hamarosan e-mailben egyeztetünk időpontot.”]
Ha bármi kérdésed van, írj bátran erre az e-mailre.
Üdvözlettel:[Saját neved és elérhetőség]
2. Árajánlat sablon szolgáltatáshoz – profi válasz érdeklődésre
Mikor használd? Amikor valaki érdeklődik a szolgáltatásaid iránt, és szeretnél neki átlátható, udvarias formában ajánlatot küldeni.
E-mail sablon:
Tárgy: Árajánlat a [szolgáltatás neve] kapcsán
Kedves [Név]!
Köszönöm, hogy érdeklődtél a [szolgáltatás neve] iránt! Örömmel küldöm az ajánlatomat:
🔹 Szolgáltatás neve: [pl. 1 órás konzultáció]
🔹 Tartalma: [pl. 60 perces online beszélgetés, utólagos összefoglaló e-mail]
🔹 Ár: [bruttó összeg, ha lehet]
🔹 Időpontfoglalás: [pl. Link Calendly-re vagy e-mailes egyeztetés]
Ha további kérdésed van, szívesen válaszolok.Várom visszajelzésed!
Üdvözlettel:
[Saját név + aláírás]
3. Follow-up e-mail sablon, ha nem válaszol az érdeklődő
Mikor használd? Ha valaki érdeklődött, te válaszoltál, de nem reagált vissza pár napig. Ez egy kedves emlékeztető, ami segíthet visszahozni a leadet.
E-mail sablon:
Tárgy: Emlékeztető - (korábbi e-mail tárgya)
Kedves [Név]!
Néhány napja küldtem neked egy e-mailt a [szolgáltatás neve] ajánlatomról, és ezúton szeretnék érdeklődni, hogy megkaptad-e, sikerült-e dönteni.
Ha bármiben tudok segíteni, vagy nem elegendő információ áll rendelkezésedre a döntéshez, írj nyugodtan!
Szép napot kívánok,
[Név + elérhetőség]
4. Meeting emlékeztető e-mail sablon – konzultáció előtt
Mikor használd? Online konzultációk vagy meetingek előtt 24 órával érdemes küldeni, hogy az ügyfél biztosan ne felejtse el az időpontot.
E-mail sablon:
Tárgy: Holnap találkozunk! – Emlékeztető
Kedves [Név]!
Ez egy gyors emlékeztető, hogy holnap (dátum) [óra] órakor online konzultációnk lesz.
Csatlakozási link: [Zoom/Google Meet link]Időtartam: kb. [időtartam]
Ha bármi közbejönne, kérlek jelezd előre.
Várom a találkozót!
[Név]
5. Out of office automatikus válasz sablon – ha szabadságon vagy
Mikor használd? Ha szabadságon vagy, vagy nem tudsz azonnal válaszolni – segít, hogy az ügyfelek ne maradjanak bizonytalanságban (Vajon elküldtem? Vajon megkapta?)
E-mail sablon:
Tárgy: Out of office / Szabadság / Irodán kívül tartózkodom
Kedves xy!
Köszönöm, hogy írtál! Jelenleg [időszak – pl. november 26. és 30. között] szabadságon vagyok, így nincs hozzáférésem / csak korlátlan hozzáférésem van a leveleimhez.
Minden beérkező üzenetre válaszolok [visszatérés dátuma] után.
Sürgős esetben kérlek keresd: [esetleg kolléga vagy alternatív elérhetőség – ha van]
Köszönöm a türelmed!
[Név]
6. Visszajelzés kérő e-mail sablon – projekt vagy vásárlás után
Mikor használd? Egy sikeres együttműködés/megbízás vagy vásárlás után bátran kérhetsz visszajelzést – segít a fejlődésben és az ajánlásokban is.
E-mail sablon:
Tárgy: Szívesen hallanám a véleményed!
Kedves [Név]!
Nagyon örültem, hogy együtt dolgozhattunk / vásároltál tőlem. Számomra fontos, hogy fejlődjek, és tudjam, mit gondoltál a folyamatról/milyennek találod a terméket.
Ha van 1-2 perced, örülnék, ha kitöltenéd ezt a rövid űrlapot / írnál pár sort válaszként.
[link a Google Forms-hoz vagy kérdések felsorolása]
Előre is hálásan köszönöm!
[Név]
7. Üdvözlő e-mail sablon új ügyfeleknek és feliratkozóknak
Mikor használd? Amikor valaki először iratkozik fel a levelezési listádra vagy először rendel tőled. Ez az első benyomás, építi a bizalmat és megmutatja, mire számíthatnak tőled.
E-mail sablon:
Tárgy: Örülök, hogy itt vagy!
Szia [Név]!
Nagyon örülök, hogy feliratkoztál / csatlakoztál hozzám.Itt a [márkád neve]-nél az a célom, hogy támogassalak a [fő cél: pl. időhatékony vállalkozásépítés, rendszerezett ügyfélkezelés stb.] útján.
Hamarosan jelentkezem hasznos tippekkel és anyagokkal – addig is nézz körül a [weboldalad / Instagram profilod] oldalon!
Üdv,
[Neved + aláírás]
Személyre szabott e-mail sablon kisvállalkozóknak virtuális asszisztens segítségével
Ha szeretnéd a saját vállalkozásod arculatához, szolgáltatásaihoz vagy vevőidhez igazítani ezeket az e-maileket, vagy inkább átadnád az e-mailes adminisztrációt, szívesen segítek!
📆 Foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra, és megbeszéljük, hogyan lehetne hatékonyabb a kommunikációd: office@poczazsuzsanna.hu






Comments