top of page
Search

Hogyan segít egy virtuális asszisztens a vállalkozóknak? – 4 valós ügyféltörténet

  • Pócza-Székely Zsuzsanna
  • Nov 9
  • 3 min read

Te is úgy érzed, túl sok a napi adminisztráció és kevés az időd a vállalkozásodra? Ismerd meg, hogyan találtak rám ügyfeleim virtuális asszisztensként (vagy éppen én rájuk), és milyen feladatokat szerveztek ki nekem. Inspiráló, valós történetek.”


Ha vállalkozóként egyedül viszel mindent – adminisztrációt, e-mail marketinget, időpontokat, tartalomgyártást – akkor valószínűleg már megfordult a fejedben a gondolat: „Bárcsak valaki megcsinálná helyettem…”

Én pontosan ezekre a problémákra adok megoldást virtuális asszisztensként. Az elmúlt 10 hónapban több ügyfél is rám talált – szinte mindegyik más módon, más élethelyzetből. Most megosztok néhány történetet arról, hogyan lett belőlük ügyfél, milyen feladatokat szerveztek ki nekem, és miben tudtam valóban segíteni.


ree

1️⃣ Klasszikus ajánlás – amikor még nem tudod, hogy asszisztenst keresel

Első ügyfelem nem aktívan keresett, csak érlelődött benne a gondolat, hogy jó lenne valaki, aki leveszi a napi terhek egy részét. Egy ismerős-ismerős ajánlásán keresztül talált rám, és mivel már 15 éve ismerjük egymást, bizalommal fordult hozzám. Amint meghallotta a nevemet, jelként vette, hogy eddig nem sikerült megtalálnia a megfelelő jelöltet, és kipróbálja velem a közös munkát.

Kiszervezett feladatok:

  • e-mail kezelés

  • naptár- és időpont-egyeztetés

  • szerződések

  • számlázás

  • social media


2️⃣ Ha nem válaszolsz időben, más kapja a megbízást…

Egy másik ügyfelem azt mesélte, hogy egyre gyakrabban hallotta ezt a mondatot. Míg korábban szinte egyedüliként "uralta" a piacot, az elmúlt néhány évben rohamosan bővült a konkurencia, és már nem volt elegendő az, hogy "korábban már úgyis dolgoztunk együtt". Sorra jöttek az árajánlatok, de nem volt ideje foglalkozni a papírmunkával, hiszen régen senki nem kért tőle előzetes kalkulációt.

„Mivel nem érkezett tőled időben árajánlat, ezért mást választottunk.”

Egyszerűen nem volt ideje válaszolni a bejövő megkeresésekre. Sok pénztől esett el emiatt.

Amiben segítettem:

  • árajánlat-sablonok elkészítése

  • gyors válaszadás megkeresésekre

  • foglalások rendszerezése

  • social media


3️⃣ Facebook felhívásból szakmai együttműködés

Egy tréner posztolt Facebookon, hogy videóvágásban jártas segítséget keres. Jelentkeztem – és néhány üzenetváltás és egy próbamunka után (amit nagyon korrekten ki is fizetett), sikeresen megegyeztünk. Ő személyes és online tréningeket tart, rengeteg videós anyaggal. Ezek elkészítése és rendszerezése komoly háttértámogatást igényel és nem mellesleg időigényes.

Feladatok, amiket átvállaltam:

  • videóvágás

  • feliratozás


4️⃣ Reels videóból együttműködés

Bár számomra kissé diszkomfortos még az önreklám, az egyik rövid videómat látva keresett meg a legújabb ügyfelem. Az ismeretségünk több mint 20 évre nyúlik vissza, azonban nem tartottuk aktívan a kapcsolatot. Épp egy nagyobb átalakulás elején tart, és szüksége volt egy külső szemre is.

Ahogy egyre jobban beleláttam a működésbe, világossá vált, hogy rendszeroptimalizálásra és automatizálási ötletekre is szüksége van.

Támogatott területek:

  • háttérfolyamatok felmérése

  • automatizálási javaslatok

  • leadek kezelése


5️⃣ "Este 8-kor, már kinek van ehhez türelme..."

Hangzott el egy klímaszerelő szakember szájából, mikor felkeresett. Vállalkozóként korán kezdi a napot, és későn végez. És ha véget ért a munka fizikai része, akkor jött az adminisztráció. Így merült fel benne, hogy mi lenne ha ezt a feladatot kidelegálná. Elég volt 1x megmutatni a klímák regisztrációját, és átadni hozzá a telepített klímák adatait és számláit. Bár a projekt alkalmi jellegű volt, mégis örülök az ilyen megbízásnak is, hiszen sosem tudhatom, hogy a megszerzett tapasztalatot mikor hasznosíthatom újra egy ámsik ügyfélnél.


ree

Miért éri meg egy virtuális asszisztenst megbízni?

A leggyakoribb okok, amiért ügyfeleim hozzám fordultak:

  • már nem fér bele minden a napjukba

  • túl sok az adminisztráció, kevés a fókuszidő

  • tudják, hogy valamit ki kell szervezni, de nem tudják pontosan, mit

A virtuális asszisztens nemcsak egy végrehajtó, hanem egy olyan partner, aki átlátja a működést, kérdez, javasol, és segít rendszert vinni a káoszba.


Az elmúlt év megtanított arra, hogy:

  • az ajánlások még mindig a legerősebbek

  • a következetes social media jelenlét meghozza a gyümölcsét

  • és hogy egy VA nem luxus, hanem stratégiai döntés

Ha te is úgy érzed, eljött az idő a kiszervezésre, de nem tudod, hol kezdd, lehet, hogy pont ez a blogposzt segít elindulni. Keress bizalommal! 😊

 
 
 

Comments


bottom of page